Vzvišeni Allah pravi: "Resnično Allah in Njegovi angeli blagoslavljajo Glasnika vere. O, vi, ki verujete! Blagoslavljajte ga in ga pozdravljajte." (Kur'an; 33:56) Ibn Kesir, naj se ga Allah usmili, v zvezi s tem ajetom pravi: "V tem ajetu Vzvišeni Allah Svoje sužnje spoznava z visokim položajem – pri Njem v višjem svetu – Njegovega sužnja in Glasnika vere (Muhammeda), kjer ga On pred izbranimi in Njemu bližnjimi angeli hvali in blagoslavlja, pa ga blagoslavljajo tudi angeli. Vzvišeni zatem tudi nižjemu svetu ukazuje, naj ga blagoslavlja in mu pošilja pozdrave, da bi v hvaljenju njega skupaj sodelovala oba svetova, višji in nižji."
Ibn El-Kajjim, naj se ga Allah usmili, v svojem delu Džala El-Afham pravi: "To pomeni: Če ga blagoslavljajo Allah in Njegovi angeli, ga blagoslavljajte tudi vi, ker nikomur ni nujnejše, da ga blagoslavlja in mu pošilja pozdrave, saj vam je s svojim poslanstvom in s svojo misijo ponudil čast ter blaginjo tostranstva in onostranstva."
KAJ POMENI BLAGOSLAVLJANJE POSLANCA, sallallahu alejhi ve sellem?Ebu El-'Alije pravi: "Allahovo blagoslavljanje Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem pomeni hvaljenje njega v družbi angelov, blagoslavljanje s strani angelov pa pomeni njihovo prošenje zanj."
Ibn Abbas je rekel, da beseda blagoslavljajo pomeni, da "zanj prosijo srečo/blagoslov".
POHVALNOST BLAGOSLAVLJANJA POSLANCA, sallallahu alejhi ve sellem
Od Abdur-Rahmana ibn Avfa se prenaša, da je rekel: "Prišel sem h Glasniku vere, sallallahu alejhi ve sellem in ga našel na sedždi, pa [mi] je po dolgi sedždi rekel: 'K meni je prišel Džibril in mi rekel: - Kdor te blagoslovi, ga bom blagoslovil, in kdor ti pošlje pozdrav, mu bom poslal pozdrav – pa sem iz hvaležnosti Allahu padel na sedždo.' " (zabeležil El-Hakim)
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Kdor me blagoslovi enkrat, njega bo Allah blagoslovil desetkrat." (zabeležil Muslim)
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ponižan je človek, v čigar prisotnosti se omenim, pa me ne blagoslovi. Ponižan je človek, ki dočaka, da se pri njem postarajo starši, pa zahvaljujoč njim ne vstopi v Raj. Ponižan je človek, ki dočaka, da ramadan pride in gre, pa mu ni odpuščeno." (zabeležil Et-Tirmizi)
Od Alija ibn El-Husejna se prenaša, da je rekel: "Moj oče mi je povedal, njemu pa ded, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Ne naredite mojega groba za mesto čaščenja, ampak me blagoslavljajte in mi pošiljajte pozdrave, saj bodo vaši blagoslovi in pozdravi prišli do mene, kjerkoli boste bili.' " (zabeležila Ebu Davud in Ahmed)
Od Abdullaha ibn Mes'uda se prenaša, da je Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Allah ima posebno vrsto angelov, ki potujejo in mi od mojih privržencev prenašajo pozdrave." (zabeležil En-Nesa'i)
Od El-Hasana se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Zadosten znak skoposti nekoga je, da sem omenjen v njegovi prisotnosti, pa na mene ne prinese salavat." (zabeležil Et-Tirmizi)
Od Abdullaha ibn Amra se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Kdor me blagoslovi ali zame zaprosi visok položaj v Raju (el-vesile), si je zaslužil, da se zanj zavzamem na Sodnem dnevu." (zabeležil Muslim)
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Nobena skupina ljudi se ni srečala v družbi in posedela, ter niso omenili Allaha in blagoslovili svojega Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, da svojega srečanja na Sodnem dnevu ne bodo obžalovali. Če hoče, jim bo (Allah) odpustil, če hoče, jih bo kaznoval." (zabeležil Et-Tirmizi)
KAKO SE BLAGOSLAVLJA POSLANCA, sallallahu alejhi ve sellem?
Od Ibn Mes'uda El-Ensarije se prenaša, da je rekel: "Medtem ko smo sedeli v družbi s Sa'dom ibn Ubadom, je k nam prišel Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem, pa mu je Bišr ibn Sa'd rekel: 'Allahov Poslanec! Allah nam je ukazal, naj te blagoslavljamo, pa [nam povej] kako te bomo blagoslavljali.' Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je molčal, da smo si zaželeli, da ga sploh ne bi vprašal. Zatem je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Izgovarjajte: - O, Allah! Blagoslovi Muhammeda in Muhammedovo družino, kakor si blagoslovil Abrahama in Abrahamovo družino, in podari srečo Muhammedu in Muhammedovi družini, kakor si podaril srečo Abrahamu in Abrahamovi družini med svetovi. Ti si hvaljen in slavljen. - Kako se usmerja pozdrav, pa že veste.' " (zabeležil Muslim)
KORISTI IN PLODOVI BLAGOSLAVLJANJA POSLANCA, sallallahu alejhi ve sellem
1) Pokoravanje ukazu Vzvišenega Allaha in sodelovanje z Njim ter Njegovimi angeli pri njihovem blagoslavljanju Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem.
2) Za vsak blagoslov prinesen na Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, si zaslužiš deset blagoslovov od Vzvišenega Allaha.
3) Zaslužiš si Poslančevo, sallallahu alejhi ve sellem zavzemanje na Sodnem dnevu (šefa'at), posebno če se ob blagoslovu zanj zaprosi visok položaj v Raju (el-vesile).
4) Tistemu, ki blagoslavlja Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, blagoslavljanje pomaga, da gre po poti do Raja, medtem ko tistega, ki ga ne blagoslavlja, to odpelje s poti do Raja.
5) Kdor blagoslavlja Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem si zasluži lepo omembo in blagoslov od Vzvišenega Allaha. Oseba, ki blagoslavlja Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, Allaha prosi, naj Svojega Poslanca in njegovo družino pohvali, počasti in blagoslovi, takšna du'a pa je brez vsakršnega dvoma uslišana. Na ta način tudi tisti, ki blagoslavlja, za svoje dobro delo dobiva nagrado.
6) Blagoslavljanje je predpogoj trajne ljubezni med sužnjem in Allahovim Poslancem, sallallahu alejhi ve sellem. Bolj kot se blagoslavlja Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, močnejša je ta vez. To je eden od členov v verigi verovanja, ki se ne more doseči na noben drug način.
NAJBOLJŠE SITUACIJE ZA BLAGOSLAVLJANJE POSLANCA, sallallahu alejhi ve sellem
1) Najpomembnejša in najbolj dokazana situacija za blagoslavljanje Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem je na zadnjem sedenju (tešehhudu) v molitvi. Vsi muslimani se strinjajo, da je to blagoslavljanje v molitvi predpisano v veri, čeprav niso soglasni o stopnji obveznosti.
2) V času dženeza molitve po drugem tekbirju. V tem smislu se od Ez-Zuhrija prenaša, da je rekel: "Slišal sem od Ebu Umame ibn Sehla ibn Hunejfa, ko je Se'idu ibn El-Musejjibu rekel: 'V dženaza molitvi je sunnet recitirati Fatiho, blagosloviti Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, iskreno zaprositi za umrlega, recitirati du'a le enkrat, zatem pa v sebi predati selam.' "
3) Ko se omeni Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, vendar ni enoglasnega mišljenja o stopnji obveznosti. Et-Tahavi in El-Halimi pravita: "Vsakič, ko se omeni Poslančevo, sallallahu alejhi ve sellem ime, je vadžib (obvezno) blagosloviti ga." Vendar drugi pravijo, da je to mustehab (priporočljivo) in ne obveza, iz katere bi izhajal greh.
4) Ob vstopu in izstopu iz džamije. Od Fatime se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ko vstopaš v džamijo, izgovori: 'V imenu Allaha. Pozdrav Allahovemu Poslancu. O, Allah! Blagoslovi Muhammeda in Muhammedovo družino, odpusti nam in odpri vrata Tvoje milosti,' ko pa zaključiš (tj. odhajaš), ponovno to izgovori, s tem da sedaj rečeš: '... in me zasuješ z dobroto.' " (zabeležil Ibn Madža)
5) Po poslušanju ezana, saj je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Ko slišite muazzina, ponavljajte kar izgovarja, zatem me blagoslovite, ker bo Allah tistega, ki me blagoslovi enkrat, blagoslovil desetkrat. Zatem Allaha prosite, naj mi podari visok položaj v Raju (el-vesile), saj si to mesto v Raju zasluži samo en Allahov suženj in upam, da bom to jaz. Kdor zame zaprosi za to mesto v Raju (el-vesile), si je zaslužil moje zavzemanje na Sodnem dnevu (šefa'at)." (zabeležil Muslim)
6) Pri usmerjanju du'a, saj se v hadisu, katerega prenaša Fudala ibn Ubejd, družabnik Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, pravi: "Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je slišal, kako nek človek prosi v molitvi, da predhodno ni pohvalil Allaha niti zaprosil blagoslov za Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, na kar je Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Ta je pohitel.' Potem ga je poklical in njemu ter zbranim rekel: 'Ko nekdo od vas moli, naj se najprej zahvali svojemu Vzvišenemu Gospodarju, zatem naj zaprosi blagoslov za Glasnika vere, sallallahu alejhi ve sellem, nato pa naj prosi kar hoče.' " (zabeležila Et-Tirmizi in Ebu Davud)
7) V petek, saj v hadisu, katerega prenaša Evs ibn Evs, stoji, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: "Vaš najboljši dan je petek. V njem je ustvarjen Adam, v njem je umrl, v njem se bo pihnilo (v Rog) in v njem bo udarec. Zato me čimveč blagoslavljajte, saj se mi vaši blagoslovi pokažejo." Vprašali so: "Allahov Poslanec! Kako se ti bodo kazali naši blagoslovi, ko strohniš?" na kar je odgovoril: "Allah je zemlji prepovedal jesti telesa glasnikov vere." (zabeležil Ebu Davud)
8) Pri hutbi v času džuma molitve, bajram molitve, prošnji za dež in podobno.
9) Pri vstajanju in zapuščanju druženja.
10) Pri zaroki ženske za poroko.
Komentarji
Objavite komentar